Prawo odstąpienia od umowy

Prawo odstąpienia od umowy

  1. Klientom przysługuje prawo odstąpienia od umowy w terminie siedmiu dni liczonych od dniazłożenia zamówienia.
  2. Niezależnie od powyższego, jak stanowi ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.) konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny.
  3. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
    1. dla umowy, w wykonaniu której SUPERSTAL wydają rzecz, będąc obowiązane do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
      1. obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
      2. polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony - od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy,
    2. dla pozostałych umów - od dnia zawarcia umowy.
  4. Konsument może odstąpić od umowy, składając SUPERSTAL oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do OWU. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
  5. SUPERSTAL ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. SUPERSTAL dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
  6. Jak brzmi ustawa z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.), prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
    1. o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
    2. w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
    3. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
    4. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
    5. w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    6. w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
    7. w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
    8. w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy; 
    9. w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
    10. o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
    11. zawartej w drodze aukcji publicznej;
    12. o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
    13. o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
  7. Po upływie terminów wskazanych w ust. 1 oraz w ust. 2, Klient może odstąpić od umowy za zapłatą 30% wartości zamówienia (odstępne). Oświadczenie o odstąpieniu będzie skuteczne tylko wtedy, gdy zostanie złożone jednocześnie z zapłatą odstępnego.
  8. Konsument ma prawo odstąpienia od umowy w przypadku gdy zostaną zachowane następujące wymogi: Produkty II Gatunku nie podlegają zwrotowi.
    1. Wpłynie oświadczenie o odstąpieniu od umowy we wskazanym terminie.
    2. Zakupiony produkt będzie spełniał wymogi produktu, któremu przysługuje odstąpienie od umowy.
    3. Produkt nie może nosić znamion użytkowania.
    4. Produkt nie może być zniszczony. Jeśli nie został spisany protokół, który stwierdza wady produktu, to zakłada się, że klient odebrał towar bez uwag.
    5. Folia zabezpieczająca nie może być ściągnięta z blachy, jeśli takowa została założona.
    6. Koszt demontażu ponosi klient (jest on zmienny w zależności od zakupionego towaru) - koszt demontażu ustala sprzedawca lub dokonuje demontażu samodzielnie na własną odpowiedzialność i na własny koszt).
    7. Koszt transportu zwrotnego ponosi kupujący ( jest on zależny od parametrów konstrukcji oraz odległości do siedziby firmy). Koszt transportu zwrotnego ustala sprzedający. Można również taką usługę zlecić firmie zewnętrznej świadczącej usługę przewozu.
    8. Konsument jest zobowiązany do podania rachunku bankowego, na który zostaną zwrócone pieniądze.
    9. Zwrot pieniędzy nastąpi po odesłaniu i oględzinach produktu, pod warunkiem, że produkt został odesłany zgodnie z zachowaniem terminów oraz potwierdzeniu braku uszkodzeń produktu.